Monday, March 9, 2015

Ingatan Sahabat Lama dan Mati Itu Pasti .....


Isnin dtg lg .... Alhamdulillah ...

Pagi td terima wasap dr sahabat lama .... sebilik waktu belajar di Uni. Jln Gurney (kini Jln Semarak) ... dah hmpr 30 thn tak jumpa ..

Indahnya kehidupan di zmn teknologi yg serba canggih ini .... sahabat lama yg terpisah berpuluh thn boleh berjumpa kembali ... wp hny di alam maya .....




Saya amat suka menerima mesej wasap yg begini ... tanda penghantar mesej ingat pd saya .... serta mendoakan saya .... dan sepantas kilat juga sy membalasnya .... thanks Huzaimah di atas ingatan .... maybe someday kita boleh berjumpa di alam nyata .... in shaa Allah .....

Mesej yg baik dan memberi pengajaran saya sampaikan juga pada sahabat yg lain ..... tumpang pahala ..

Minggu lepas .... pelakon ... Allahyarham Harun Salim Bachik meninggal dunia sewaktu ingin ke bilik air di RnR Gunung Semanggol dlm perjlnan pulang dr Pulau Pinang ....

Jika ditanya....tiada siapa yg mahu jadinya begitu....tapi janji Allah itu pasti, tiada siapa boleh mengubahnya ....

Allah hu akhbar .... ajal dan maut di tangan Allah ....

Setiap peristiwa ada hikmahnya .... Saya mengambil kejadian ini sbg tanda ingatan ... mati itu pasti ...







Ya Allah.....tempatkanlah Allahyarham di kalangan hamba Mu yang soleh ..... Aaminnnn

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...