Wednesday, July 2, 2014

4 Ramadhan 1435H ….

 

 

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG!

 

Akhirnya …. sampai juga tetamu yang dinanti …. Ramadhan 1435H

Alhamdulillah …. Ahlan Wa Sahlan …. ya Ramadhan …. bulan penuh keberkatan … bulan keampuanan …..

Hari ni dah 4 Ramadhan …….

Kejap jeee …. tak terasa masa berlalu … begitu pantas ….

So … usah bertangguh … jom sama2 beramal utk hari kemudian ….

10491171_727539197303517_1024445917691628489_n

Alhamdulillah Ramadhan kali ni …. masih lagi berkesempatan berterawih di surau yang terletak sepelaung jee dari rumah … maknanya surau tu dekat sgt dgn rumah … tak pergi memang tak patut ….

Imam solat di bulan pose ….. seperti tahun2 sebelum ni …. juga yg import dari Kemboja …

Skrg ni …. mcm dah jadi satu trend … imam solat pun diimport …

Tidak dinafikan …. imam yg diimport mmg bacaannya merdu … apatah lagi yg dari negara Arab …. maklumlah bahasa Al-Quran adalah bahasa harian mereka ..

Masjid/surau akan jadi sempit di awal Ramadhan … sesak … berduyun2 memenuhi surau/masjid….

Tapi tidak perlu bimbang … pilihan mmg byk …. nak masjid/surau yg mana? … yg jauh … atau yg hny sepelaung …sebab semuanya imam import … agaknya sebab itulah jemaah tidak hanya tertumpu di satu masjid/surau di bulan Ramadhan …

Selamat Beramal …. semoga beroleh Ramadhan yang diberkati …. Aaminn

416860msbhhg1zjm_thumb_thumb_thumb_t[1]ana ayesha

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...