Monday, October 21, 2013

BERHENTI BENCI HARI ISNIN (MONDAY BLUES KATANYA)

 

 

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG

 

Hari ini …… Isnin ….. 16 Zulhijjah 1434 H…..  bersamaan 21 Oktober 2013…..

Alhamdulillah Smile …. sehari lagi ku diberi peluang oleh Allah untuk menghirup udara dan dianugerahkan kesihatan yang baik …..

1238742_512966365445272_1424923027_n

Bila sebut jer hari Isnin …. kemalasan Sad smile hendak ke kerja pun melanda …. iye ker???

Agaknya biler tiba hari Isnin, korang mcm dlm gambar bawah ni ker?? …..

1380469_593518887377138_944375583_n

Malas dan liat dan bangun pagi Sleepy smile …. apa tidaknya setelah 2 hari menghabiskan masa di rumah memang terasa malas hendak bangun awal pagi untuk ke tempat kerja …..

Kalau boleh cuti hujung minggu nak ditambah jadi 3 hari ….hehehe …..Open-mouthed smile

1381458_703937729619371_1783546320_n

Tapi ketahuilah  ….. dalam Islam hari Isnin adalah istimewa kerana , "Padanya Rasulullah SAW dilahirkan dan padanya wahyu pertama diturunkan kepada Rasulullah SAW".

 

Riwayat: (Muslim)
Kategori: Ibadah

Hadith:
Daripada Abu Qatadah al-Ansari berkata: Rasulullah SAW ditanya oleh sahabat tentang kelazimannya berpuasa pada setiap hari ISNIN. Maka baginda bersabda: "Padanya aku dilahirkan dan padanya wahyu pertama diturunkan kepada ku".

Huraian Hadith:
1) Merayakan maulid rasul termasuk dalam rangka memuliakan Rasulullah SAW dan sesiapa yang meraikannya diberikan pahala oleh Allah SWT. Begitu juga menyambut hari-hari kebesaran Islam yang lain seperti Maal Hijrah, Nuzul al-Quran, Hari Raya Puasa dan Haji, Nisfu Syaaban dan sebagainya.
2) Allah SWT berfirman dalam surah al-Haj ayat 32 yang maksudnya : "..dan sesiapa yang menghormati syiar-syiar agama Allah, maka (dialah orang yang bertaqwa) kerana sesungguhnya perbuatan itu adalah satu kesan daripada sifat-sifat hati yang bertaqwa kepada Allah"
3) Rasulullah SAW adalah merupakan syiar atau tanda kebesaran Allah SWT kerana dengan kelahiran Rasulullah SAW, dunia mengetahui tentang keesaan Allah SWT. Sesungguhnya Allah menyuruh kita mengambil pengajaran di atas peristiwa keputeraan Rasulullah SAW ini kerana ia akan memperkukuhkan keimanan dan kecintaan kita terhadap diri baginda dan meneruskan perjuangannya serta tidak melupakan ajaran dan sunahnya.
4) Mengucapkan selawat ke atas Nabi SAW seperti dalam majlis maulidurrasul adalah amalan yang amat digalakkan dalam Islam kerana Allah sendiri telah berfirman yang maksudnya "Sesungguhnya Allah dan para malaikat berselawat ke atas Nabi. Wahai orang beriman, hendaklah kalian berselawat baginya dan mengucapkan salam penghormatan kepadanya." (Al-Ahzab:56)
5) Ulama telah sepakat memandang baik amalan menyambut maulidurrasul SAW. Di Malaysia, era 50an hingga 80an sambutan ini dilakukan dengan cara tradisional seperti berzanji, tilawah al-Quran, tahlil dan sebagainya. Namun perkembangan semasa telah mempengaruhi acara sambutan tersebut kepada bentuk baru seperti dengan mengadakan nasyid, forum, ceramah, perarakan dan sebagainya. Tujuannya tidak lain melainkan untuk memperingati, mengagungkan, dan memuliakan Rasulullah SAW.

 

 

416860msbhhg1zjm_thumb_thumb_thumb_t[1]ana ayesha

Wednesday, October 16, 2013

Wordless Wednesday ~ 58 ~ Semenyih oh Semenyih

 

 

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG!

 

SP Setia - Another Spectacular Take-Up

Author: kltrader   |   Publish date: Wed, 16 Oct 08:58 


Maintain HOLD. SPSB’s Eco Hill recent launch in Semenyih (Selangor) appears to be a spectacular success. All 760 landed property units launched last Saturday were fully booked. We are not surprised by the strong demand; with a new living environment concept in Semenyih and strategic location (a flyover connects it to the Lekas Highway), it is a replica of the popular Setia Alam-Setia Eco Park project. We retain our forecasts, which incorporate this project, and MYR3.50 TP (0.7x P/RNAV).

Overwhelming response. All 760 landed properties (terraces, semi-D and bungalows priced at MYR400,000-2m/unit) launched last Saturday were fully booked within a day. About 4,000-5,000 registrants queued for the limited queue numbers distributed on Friday (11 October) for entitlement to unit selection on Saturday (12 October), we were told. Most buyers were local upgraders from Semenyih, Kajang and Cheras.

The pull factors. We are not surprised by the overwhelming response to Eco Hill given SPSB’s strong branding. More importantly, Eco Hill is a replica of SPSB’s popular Setia Alam-Setia Eco Park project, which boosted buyers’ confidence. To enhance the marketability of Eco Hill, show units were built before the official launch. A flyover is being built to connect the project to the Lekas Highway, we understand.

A record year. Sales of these landed units will only be recognised in FY10/14, we believe, as the conversion of bookings into sales takes time. FY10/13 has been a spectacular year for SPSB; it has thus far raked in sales of MYR6.3b in just 10 months (FY10/12: MYR4.2b), surpassing its FY10/13 sales target of MYR5.5b. Unbilled sales stood at MYR7.8b in July 2013 or 1.8x our FY10/14 revenue forecast, providing medium-term earnings visibility.

Forecasts unchanged. We maintain our estimates, which incorporate MYR7b in sales for FY10/14, including from Eco Hill. We value SPSB at 0.7x P/RNAV (-0.1x from historical mean); the discount reflects our concern over its ability to retain key management figures. SPSB (+8.6% YTD) has underperformed the KL Property Index (+26% YTD).

Source: Maybank Research - 16 Oct 2013

Labels: SPSETIA

Source

Harga rumah teres di Semenyih telah mencecah harga RM400,000…. memang tak mampulah daku untuk membelinya …..

 

416860msbhhg1zjm_thumb_thumb_thumb_t[1]ana ayesha

Wednesday, October 9, 2013

Wordless Wednesday ~ 57 ~ Moms Nowadays

 

 

 

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG!

 

563677_559815340732512_41750820_n

Source

 

416860msbhhg1zjm_thumb_thumb_thumb_tana ayesha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...