Wednesday, March 28, 2012

Semalam …….

 

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG!

 

PAGI SEMALAM

 

Pagi semalam dapat perkhabaran kakanda sahabat sekantor telah pergi menemui tuhannya sebagaimana yang telah dijanjikan ……..

Sumber

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk menziarahi kematian saudara seagamaku di Hospital Serdang

Ingatan untuk diriku …..

Janji ALLAH pada manusia bahawa

mati itu benar,

alam barzakh itu benar,

dibangkitkan di padang masyhar itu benar.

 

Bila sebut jer Hospital Serdang, terbayang kesukaran untuk mendapatkan tempat parkir kereta

Bukan omongan kosong tapi itulah hakikatnya, tempat parkir kereta di hospital yang pernah dikunjungi, Hospital Teluk Intan, Hospital Putrajaya, Hospital Selayang termasuk Hospital Serdang sesak dgn kenderaan bagai tpt membeli-belah yg sedang mengadakan jualan murah besar2an ……

Tengok papan tanda amaran kenderaan boleh ditunda jika diparkir ditepi jln tapi apakan daya papan tanda tu jadi perhiasan jerlah …..

Kredit

Ni pulak di laluan roundabout yg juga jadi tpt letak kereta

Kredit

Tapi kena juga beringat walau sesukar mana pun utk mendapatkan tempat utk parkir kereta, jangalah sesuka hati letak kereta anda di mana sahaja, sebabnya pernah ternampak di Hospital Putrajaya, kereta yang diletak di kawasan tempat letak kenderaan yang disediakan tetapi di luar petak disaman oleh PDRM wp kenderaan trsbt tidak menggangu aliran trafik kenderaan lain. Jika kenderaan diletak di tepi jalanraya juga amat berpotensi untuk disaman oleh penguatkuasa Perbadanan Putrajaya

******************************************************

PETANG SEMALAM

Petang semalam seperti biasa melewati laluan yg sama tapi alahai dlm beringat terkena juga ……

PoliceSpeedTrap-1

Ingatan untuk diriku …..

Pandulah kenderaan mengikut had kelajuan yang dibenarkan USAH TERTIPU DENGAN JALANRAYA YANG LUAS DAN ALIRAN TRAFIK YG LANCAR

416860msbhhg1zjm (1) ana ayesha

1 comment:

  1. takziah tuk kawan Ana..

    mana2 hospital..sama je rasanya senarionya...lagi2 kalau waktu melawat..mmg payah nak dpt parking..

    sejak2 accident, dah tak berapa berani nak bawa laju2...nak keluar simpang pun terhegeh2...huhu...ngeri tu masih ada.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...