Friday, December 2, 2011

Petua Hilangkan Masalah Rambut Gugur

::~ ASSALAMU’ALAIKUM WBT ~::

hAI! hALO! aLOHA! sELAMAT sIANG!

blue-hair-girl-003

Lama benor tak bersiaran …….

Rambut korang gugur tak ????????……

hair loss

Hari tu …….. tak ingatlah bila, ana tertengok rcgn mengenai kesihatan dan kecantikan dlm bhs Tamil di TV2, (1Malaysia le katakan), opppppppppps jgn salah faham ana tak faham bhs Tamil tapikan ada sarikata ……

Memang menariklah rcgn tu …… lain dr yg lain byk info …….

Dalam rcgan tu ada satu segmen petua dari pakar perubatan India yg bercerita mengenai kegunaan buah pokok melaka dalam perubatan ayurveda.  Salah satunya adalah untuk hilangkan masalah rambut gugur

Korang pasti tau pokok melaka yg ada ditanam di negeri Melaka …..

Nilah rupernya pokok melaka …… mereka yg di negeri Melaka mesti kenal pokok ni, betul tak zafiranabilah ?

tree-at-river-bank.jpg

Sumber

Ini pulak buah pokok melaka

Sumber

Khabarnya buah pokok melaka ni byk khasiatnya …… juga boleh  dibuat jeruk tapi ana tak pernahlah rasa tapi jus buah pokok melaka ni pernahlah rasa waktu FLORIA 2011 yg lalu, rasanya pahit2 …..

Sumber

Okay cara nak hilangkan masalah rambut gugur …..

Buah pokok melaka dijadikan jus dan diramas dengan daun bunga raya  ……. kemudian disapu di kepala sebelum mandi, biarkan seketika sebelum dibasuh . Utk hasil yg memuaskan amalkan selalu ….. kena rajinlah, tak boleh hangat2 t*i* ayam yer

MUDAH JER ….. JOM CUBA ….. TAPI MANA NAK DAPATKAN BUAH MELAKA ? DI MELAKA ADA KER JUAL POKOK BUAH MELAKA ZAFIRANABILAH ?

416860msbhhg1zjm ana ayesha

1 comment:

  1. hehe..sungguh ke...ada buah melaka...? serius sy tak tau... :)

    kalau kuih buah melaka tu...ada lah..hehe.. :)

    sy pun ada masalah rambut gugur....tp setakat ni..pakai minyak rambut buah keras..ok la...kurang sikit gugurnya... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...