Saturday, June 11, 2011

Smurf

::~ Assalamu’alaikum wbt ~::

Hi! second n3 of the day

Korang ingat tak watak kartun TV yg comel dan kecil, smurfs?

Smurfs merupakan cerita kartun mengenai makhluk kerdil berwarna biru yang disiarkan buat kali pertama di televisyen pada 1981. Ia disiarkan 30 tahun selepas pelukis kartun dari Belgium, Pierre Culliford menghasilkan komik smurfs

 smurfspartygames

Inilah dia kartun smurfs berwarna biru, kartun ni masih ditayangkan di tv, Abg Hafiz pun minat.  Yg pakai topi merah tu papa smurfs

The Smurfs dalam bentuk 3D akan dilancarkan oleh Sy. Sony.  Sempena pelancaran itu, Sony telah memilih Bandar Juzcar di selatan Sepanyol sebagai lokasi tayangan perdana pada 16 Jun ni. 

Disebabkan smurfs ni warna biru, maka keseluruhan bgn di Juzcar pun dicatkan kpd warna biru

SEBELUM ~ Bandar Juzcar bgn berwarna putih

04 Vista de Júzcar

Credit : http://thebluecolourofthesky.blogspot.com

SELEPAS ~ Juzcar the village of the  smurfs, bgn dicat warna biru

 smurftown-490

 

 

SPAIN/

Sebanyak 4,200 liter cat dan tenaga 12 penduduk tempatan digunakan untuk mengecat rumah dan bangunan di bandar tersebut

Credit : Reuters & Kosmo Online

Lepas ni pasti bandar Juzcar akn menjadi tumpuan pelancong.  The Smurfs 3D mcm Upin n Ipin ke ?

416860msbhhg1zjm[2] ana ayesha

4 comments:

  1. wee...mcm cantik la tgk bndar ni dari jauh... ;)

    dulu..sy pun suka cerita ni...tp skrg...dah xnk tgk dah...hehe.. ;)

    ReplyDelete
  2. laaaa birunyaa mata hitamku...

    masa kecik2 dulu sgt ske kartun ni :)

    ReplyDelete
  3. @nabilah_2908 hehehe dah dewasa tgk cerita lain lah pulak

    ReplyDelete
  4. @Mama Gee yup ana pun suker tgk cerita ni dolu2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...