Sunday, December 12, 2010

Perth ~ Day 1 ~ Part 5

Nak tahu catatan  sebelumnya klik part 1, part 2, part 3 & part 4

Setelah Mr David hantar rombongan kami ke hotel, dapatlah kami chek-in pukul 2 pm.  Baik pulak receptionist tu bagi check-in awal ikutkan pukul 2.30 pm.  Apalagi bila ana dpt jer kunci, kami terus meluru ke lif dan jadi kump yg pertama masuk dlm bilik hotel.  Hotel yg kami tinggal ni hotel lama dibina pd thn 1981 sbb masih guna kunci utk buka pintu, tak pakai card dan ada lantai hotel yg masih guna kemasan glaze mosaic.  Skrg ni mana ada bangunan yg dibina menggunakan kemasan lantai mosaic.  Tapi hotel ni bersih.  Udara segar sebab hotel ini adalah hotel bebas dari asap rokok (kawasan larangan merokok).  Hotel  ini menawarkan bilik hotel gaya apartment

Inilah rupa hotel tu, bentuk 4 segi binaan gaya lama. 

Lobi hotel, warna  ceria suasana pun ceria

P1050623

Kaunter receptionist

      images 

Bilik kami dilengkapi dgn dapur, peti  ais dan oven microwave.  Peralatan memasak, mencuci dan menghidang juga disediakan.  Lengkaplah jika nak masak yang ringkas2 mcm mee segera

Bila dah masuk dalam bilik, perkara pertama yang dibuat adalah membersihkan diri dan solat jamak zohor dan asar juga tak lupa solat suboh (qada’).  Dah selesai semuanya, sesi merehat diri pula (tidur) sementara menunggu pukul 5.45 pm utk makan malam.

Abg Hafiz, aktivitinya adalah menonton tv

P1050697

4 comments:

  1. saya suka la accomodation yg ada meja bar kat dapur. sangat cool

    ReplyDelete
  2. lepas makan malam...terus masuk bilik..or berjalan2..? :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    IKAN BAKAR

    ReplyDelete
  3. @nabilah_2908 nabilah cerita mkn mlm next n3. anyway lps mkn mlm tiada lagi acara lawatan semuanya zzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  4. @RaJa NuRuL FaTiN tq sudi jengok sini.

    hotel kali ni mmg best sbb lengkap dgn kitchen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...