Saturday, November 6, 2010

Ais Bandung Tarik Menara Condong

Baru ni dapat pegang laptop ni.  Tadi Abg Hafiz yg kuasai apa lagi main gamelah.  Game yg Abg Hafiz main tu dpt free satu waktu dahulu bila beli cocoa crunch.  Memang ralit dia main smp berjam2.  Ok lah sbb dah lama sgt dia tak dpt main sbb ada perjanjian utk tidak guna laptop sehingga tamat peperiksaan akhir tahun.

Pagi tadi, taklah pagi sgt dlm kul 11 am ana ke pasar.  Shopping ikan  nak bawa balik nanti.  Memang mcm tulah setiap kali balik kpg mesti beli sbb hgnya jauh lebih murah tambahan pula semua segar2 terus dari laut.

Setiap kali lepas habis shopping ikan, ana  pasti singgah beli  air minuman di AIS BANDUNG TARIK MENARA CONDONG.  Ais bandung ni dijual dengan menggunakan kereta sorong roda 3. Biasanya sipenjualnya perempuan tapi hari ni lelaki pulak.  Menurut kata sipenjual, maknya ada hal jadi dia ambil alih jual air.

Itulah si penjualnya 2 org jejaka
Yang istimewanya mereka jual ais bandung tarik.  Kalau tak silap, mereka nilah satu2nya  yg jual ais bandung cara mcm ni di  Teluk Intan.
Selain drpd ais bandung ....  ais longan,  ais cincau, ais limau, ais jagung (ni lemak dan berkerim sbb guna santan), ais oren dan yg paling istimewa ais cendol (my favourite)
Ini ais yg dibeli ....  ais limau, oren dan cendol
Kalau nak minum ais bandung pulak petang ni bolehlah pergi ke pasar mlm mereka ada jual di sana

2 comments:

  1. dah lame tak pegi teluk intan...dulu2 ade gak pegi sebelum kakak pindah kat klang..

    suke pegi pasar malam kat situ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...