Thursday, October 28, 2010

Kasut Abg. Hafiz

Ini kasut Abg Hafiz yg diletakkan di belakang peti ais.  Kenapa diletakkan di situ? Kejadian ini berlaku hari Ahad lepas.

Hari Sabtu dan Ahad cuaca mendung dan hujan, oleh itu nak keringkan kasut ana letak di belakang peti ais.  Petua ini memang menjadi dan telah ana amalkan sewaktu sekolah dulu.


Kasut Abg Hafiz saiz 5.  Saiz 5 adalah saiz yg agak besar bagi budak yg berumur 10 tahun.  Kasut sekolah Abg Hafiz diganti setiap tahun sebab badan kasut elok lagi tapi di bahagian hujung kasut lekang.  Ini akibat dari Abg Hafiz suka benor berjalan berjengket ala2 penari balet (toes walking) mcm dlm gbr bawah ni.  

Walaupun dah ditegur dan dipaksa berjln normal dia tetap berjalan berjengket.  Bila dicuba berjalan normal, pergerakannya jadi lambat berbanding berjalan berjengket.

Kredit : www.examiner.com

3 comments:

  1. klasik tul...

    dulu..saya mcm tu juga...tapi letak kt bahagian bawah..mmg kering.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    LETUSAN GUNUNG MERAPI

    ReplyDelete
  2. sama jer mcm mak aku.
    huhuhhhhhhhhh...
    tu lepas umah ade letriklah..
    dulu - dulu ltk kat atas alas tungku bara takpun kat atas periuk panas.
    mmg kering.
    ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  3. tengok abg hafis jln jengket ingat kat anak sedara ada sorang yg jenis jln jengket...tp diaorg hehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...