Monday, September 20, 2010

~~ JaLan2 CaRi MaKaN~~

Setiap kali bila balik kampong, ana mesti singgah gerai jual kuih ni utk beli sarapan. Gerai ni kedudukannya betul-betual di simpang nak masuk ke Sek Rendah St Anthony dan Sek Rendah Convent (ni sekolah rendah ana).  Gerai ni dibuka seawal pukul 7.30 pagi.


Pelanggan gerai kuih kak Minah (nama samaran yer) terdiri daripada berbilang bangsa
Macam-macam kuih ada, harga pun murah, 3 ketul kuih RM1/-.  Terdapat banyak pilihan kuih muih yang dijual di gerai ni.

Macam-macam kuih ada : bingka, keria, pau inti kelapa, pau malaysia (inti ikan bilis), kuih sagu (warna merah, salut kelapa parut), apam, cucur badak, masalode dsbnya.  Banyak pilihan.
Selain daripada kuih muih, nasi lemak, mee goreng, kuetiew goreng pun ada dijual. Pendek kata penduduk di kawasan sekitar gerai ni tak perlulah keluar ke bandar untuk membeli sarapan.


Ni antara kuih yg menjadi kegemaran ana sekeluarga, kiranya wajib belilah (pau, karipap, masalode, cucur badak (tak sempat ambik gbr habis dimakan Abg Hafiz)) 

4 comments:

  1. hmm...kt melaka ni pun..kuih 3 seringgit..

    tp pelik..bila bulan puasa..susah nk jumpa gerai yg jual kuih 3 seringgit...semuanya 5- 2 ringgit..bila dh habis raya..keadaan menjadi normal semula.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    TIPS MENGEMBALIKAN MOOD BEKERJA

    ReplyDelete
  2. @nabilah_2908 hi nabilah. di kpg ana bulan posa hg kuih muih ni kekal. tapi kalau di pasar besar hg kuih hanya 30 sen seketul

    ReplyDelete
  3. sini putrajaya kueh mueh 2 singgit, 5 rm2 hehe..mahal la sini...pastu rasa pun takde..tak sedap lgsg..tapi abes gakkk sbb smua sini kat opis...laparrr..nak buat tak sempat..telan gak lewww :((

    ReplyDelete
  4. @Aleeya mmg mahal kan. di sini sy tak beli kuih tu le yg bila balik kpg membeli, membeli ..... mkn, mkn..... kuih muih hg murah dan rasa pun sodap

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...